26 March 2011

Jesus always loves to heal people! His blood is extremely powerful! "Yesus minat untuk menyembuhkan semua orang!"

On 22nd of March 2011, I was in Genting Highlands attending an Award Ceremony. After the ceremony, I went to my hotel room with my luggage. While standing in front of the door waiting for my roommate to bring back the key; I felt a sudden pain coming to the lower part of my leg. It was so pain that I couldn't take it! It came very fast & it left me very fast too!

At that time, I was quite certain that it was an indication from the Lord that someone was having leg pain. Then I asked the Lord: 'Is it my roommate?'. The Lord didn't answer me. So I just waited. After my roommate had come back with the key, I tried to observe his leg, but I found nothing on him. He was perfectly healthy.

Suddenly my another colleague named Jason walked into the room looking for my roommate, Ryan. At that point, the Lord had pointed my attention on Jason's feet but I wasn't so sure of what was happenning as I was still learning how to work with the Lord.

After I had bathed, while I was lying on the bed, I asked the Lord for an answer, whose leg was having pain. The Lord showed me Jason's image. Yet I wasn't satisfied, so I asked my Ryan whether he had any pain on his leg, he said no; therefore I knew & could confirm it was Jason.

I went to find him and told him that God had just told me that you were having pain on your leg. He admitted & was very shocked on how can I receive information from the Lord. He wasn't a believer yet. Good! Opened door! I made an appointment with him that night to pray for him.

That night great healings took place. Jason had been suffering great internal pains on his leg for almost a year and he had searched for many medications including acupuncture but none had cured him! He was very upset & had decided to give up! But that night the Lord had healed him for almost 75 to 80%! The pain left him greatly, and he was left in awe!His suffering arm was healed by the Lord on that night too! Seeing his joy, I took that opportunity to share with him about Jesus Christ, his heart was very opened to the gospel! Though he has not accepted the Lord as his personal saviour yet, very soon he will definitely accept Jesus!

On that night, I shared with Ryan on some of my healing prayers too, he was very encouraged; he asked for healing prayer & was astonishingly healed too! He was touched to be on fire for the Lord more again! Praise Jesus! We pray more opened doors will be on his ways so he get more chances to earn more eternal rewards in Heaven too! God is Good all the time!

Let us join our faith to pray for Jason's salvation! Thank you Jesus for this brother. Our Lord loves us all the time! Let's praise and worship Him every day! =)


"Yesus minat untuk menyembuhkan semua orang!"

Pada 22 Mac 2011, saya berada di Genting Highlands menghadiri Upacara Penyampaian Hadiah. Setelah upacara, saya pergi ke bilik hotel saya dengan bagasi saya. Sementara berdiri di depan pintu menunggu teman sekamar saya untuk membawa kembali kunci pintu, tiba-tiba, saya merasakan sakit datang ke bahagian bawah kaki saya. Ia begitu sakit yang aku tidak bisa menerimanya! Kesakitan ini datang dengan sangat cepat & ia itu meninggalkan aku dengan sangat cepat juga!

Pada waktu itu, saya cukup yakin bahawa itu adalah indikasi daripada Tuhan bahawa seseorang sekeliling sedang mengalami kesakitan pada kakinya. Lalu aku bertanya kepada Tuhan: "Adakah itu teman sekamar saya?". Tuhan tidak menjawab aku. Jadi aku hanya menunggu. Setelah teman sekamar saya datang dengan kunci, saya cuba mengamati kakinya, tapi aku tidak menemukan apa pun padanya. Dia sangat sihat.

Tiba-tiba, rakan saya yang lain bernama Jason datang ke bilikku mencari teman sekamar saya, Ryan. Pada saat itu, Tuhan telah menujukan perhatian saya pada kaki Jason tetapi saya tidak begitu yakin dengan apa yang terjadi kerana saya masih tengah belajar bagaimana untuk bekerja dengan Tuhan.

Setelah aku mandi, sementara aku sedang berbaring di atas katil, aku meminta jawapan daripada Tuhan, yang kakinya mengalami sakit. Tuhan menunjukkan saya gambar Jason. Namun, saya tidak berpuas hati, jadi aku bertanya Ryan, adakah dia punya kaki yang berasa sakit, ia mengatakan tidak, oleh itu, aku tahu & boleh pasti bahawa itu pasti merupakan Jason.

Aku pergi mencari dia dan memberitahu-nya bahawa Tuhan baru saja mengatakan bahawa anda sedang mengalami sakit pada kaki. Dia mengaku dengan cepat dan amat terkejut tentang bagaimana saya boleh menerima maklumat daripada Tuhan. Dia masih lagi bukan Kristian. Bagus! Peluang! Aku membuat janji temu dengan dia malam itu untuk berdoa baginya.

Malam itu penyembuhan besar terjadi. Jason menderita sakit dalaman yang besar pada kakinya selama hampir satu tahun dan dia telah mencari banyak perubatan termasuk akupunktur tetapi tidak ada yang telah menyembuhkannya! Dia sangat marah & memutuskan untuk menyerah! Tetapi malam itu Tuhan telah menyembuhkan Jason selama hampir 75 hingga 80%! Rasa sakit meninggalkannya, dan dia ditinggalkan dalam takjub! Lengan penderitaan-nya disembuhkan oleh Tuhan juga pada malam itu! Melihat sukacita, saya mengambil kesempatan untuk berkongsi dengan dia tentang Yesus Kristus, hatinya sangat terbuka untuk Injil! Walaupun dia belum menerima Tuhan Yesus sebagai penyelamat peribadinya, namun segera dia pasti akan menerima Yesus!

Pada malam itu, saya berkongsi dengan Ryan beberapa 'doa penyembuhan' yang telah saya buat masa dahulu, dia sangat didorongkan, lalu dia meminta doa penyembuhan & perkara menakjubkan berlaku kerana dia disembuhkan juga! Dia berasa terharu dan mahu kembali berhangat-hangat kepada Tuhan demi Kerajaan-Nya! Puji Yesus! Kami berdoa lebih banyak peluang akan berada di jalan Ryan, sehingga dia mendapat lebih banyak peluang untuk mendapatkan hadiah abadi di Syurga juga! Tuhan kami baik sepanjang masa!

Mari kita bergabung iman kita untuk berdoa bagi keselamatan Jason! Terima kasih Yesus untuk saudara ini. Tuhan kita mengasihi kita setiap saat! Mari kita memuji dan menyembah Dia setiap hari! =)